Akcesorium, które przyda Ci się podczas pracy w warsztacie lub garażu, jest niewątpliwie latarka czołowa. Jej główną zaletą jest to, że masz wolne obie ręce. Nie musisz trzymać latarki w zębach lub w inny niewygodny sposób czy angażować kogoś do “potrzymania światła”. Jak wybrać najlepszą latarkę czołową do warsztatu?
Na co należy zwrócić uwagę przy wyborze latarki czołowej do warsztatu?
Solidność i odporność
Latarka czołowa do warsztatu powinna być przede wszystkim bardzo solidna i wytrzymała, odporna na wszelkiego rodzaju uderzenia. Musi być także być odpowiednio szczelna. Nie mogą się do niej dostać żadne pyłki czy drobinki. Choć pracuje się z nią w warsztacie, a więc w przestrzeni zamkniętej, dobrze, jeśli jest również odporna na wodę (na wypadek, gdyby trzeba było przenieść się z robotą na zewnątrz i to w niesprzyjających warunkach).
Rodzaj zasilania
Jeśli chodzi o zasilanie, masz do wyboru zasilanie bateryjne (z wymiennymi bateriami), akumulatorowe (z ładowanym akumulatorem) lub hybrydowe (bateryjno-akumulatorowe). Do warsztatu najbardziej poleca się te dwa ostatnie typy. Sprawdź tylko, jaką pojemność ma akumulator, ile może pracować na jednym ładowaniu oraz jaki jest sposób ładowania.
Poziom lumenów
Poziom lumenów, którym powinno dysponować latarka czołowa do warsztatu, określa się na 100-200 lumenów.
Tryby świecenia
Ważną kwestią jest to, by latarka oferowała kilka trybów świecenia, a także m.in. przełączanie na światło czerwone czy ustawienia zasięgu świecenia .
Wygoda użytkowania
Latarka do warsztatu powinna być również wygodna w użytkowaniu. Nie może być za ciężko. Musi być za to dobrze dopasowana do głowy – zobacz, jaki jest pasek oraz czy masz możliwość regulacji. Sprawdź również, jaki jest rodzaj włącznika. Możesz spotkać modele z czujnikiem, które uruchamiają się po poruszeniu ręką.
Sprawdź latarki czołowe – nagłowne w ofercie Montis Polska
Polecamy także nasze inne teksty na temat latarek:
Jaka latarka czołowa? Podpowiadamy, jak wybrać
Latarka akumulatorowa czy bateryjna – którą wybrać?